Garanti

Her kan du lese om hva du skal gjøre dersom du mener det er en feil på varen din og du ønsker å benytte deg av garantien og reklamasjonsretten din.

Du har 2 års reklamasjonsrett fra du mottar varen. Det betyr at du, avhengig av situasjonen, kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller et avslag i prisen. Dette forusetter selvfølgelig at reklamasjonen er berettig, dvs. at skaden/feilen ikke er oppstått som følge av feilhåndtering av produktet, alminnelig slitasje eller annen skadefremmende atferd.

Les mer om betingelsene for garanti og reklamasjoner under "kjøpsvilkår" i sidemenyen til venstre.

Når dekker garantien?

Et eksempel på feilhåndtering av en klokke kan være hvis klokken har fått en vannskade som følge av at urkronen har vært trukket ut mens klokken har vært i kontakt med vann. Dette vil ikke bli betraktet som en berettig reklamasjon, selvom klokken i utganspunktet er vanntett.

Et eksempel på vanlig slitasje er hvis klokkens lær- eller stoffreim er knekt eller på en annen måte gått i stykker etter 1,5-års bruk. Dette vil ikke bli betraktet som en berettig reklamasjon. Hvis reimen derimot knekker få dager etter at du har mottatt den, er det sannsynligvis snakk om en fabrikasjonsfeil, og dette vil gå inn under reklamasjonsretten din.

En tommelfingerregel for klokker er at innvendige feil (typisk feil i klokkens urverk) dekkes av garantien, forutsatt av at feilen ikke er oppstått under de nevnte omstendighetene. Utvendige feil dekkes sjeldent, med mindre de konstateres umiddelbart etter mottakelsen av varen.


Hvis du ønsker å reklamere

Hvis du ønsker å reklamere på en vare, ber vi deg alltid ta kontakt med kundeservicen vår før du oppretter en reklamasjonssak eller sender varen din til oss.

Siden vi ikke har et eget verksted, skal produktet ofte sendes direkte til produsenten/importøren eller en uavhengig reparatør. Dette garanterer at reklamasjonssaken blir behandlet så fort som mulig av folk med den nødvendige ekspertisen. Det er derfor viktig at du henvender deg til kundeservice først, da produktet ofte skal sendes til en annen adresse. Reklamasjonsaker tar normalt mellom 2-4 uker, i helt spesielle tilfeller kan det ta opp til 8 uker hvis det mangler spesielle deler.

Kundeservice kan du kontakte på tlf: 21 98 42 42 – mandag til fredag 12:00-17:00. Du kan også sende en mail til: kundeservice@klokkegiganten.no

Hvis du allerede har vært i kontakt med kundeservice og er blitt bedt om å opprette en reklamasjonssak kan dette gjøres her.

Hvis reklamasjonen ikke er berettiget vil det bli oppkrevd et administrasjongebyr på 100 kr samt utgifter til frakt for returnering av varen.
X

Motta våre nyhetsbrev

Register