Vanlige spørsmål


Om oss

  • Har dere en butikk?
    Vi driver utelukkende med e-handel og har derfor ingen fysisk butikk.

  • Kan jeg ringe til dere?
    Ja, selvfølgelig. Du kan ringe til vår kundeservice på tlf: 21 98 42 42 i våre åpningstider. Du kan også alltid kontakte oss på kundeservice@klokkegiganten.no.

  • Selger dere B2B?
    Vi kan gi gode tilbud på en større mengder varer til virksomheter og foreninger. Vi kan IKKE fungere som leverandør for virksomheter som skal bruke varene til videresalg. Les mer om B2B og grossistsalg.


Min bestilling

  • Hva er status på min ordre?
    Sjekk din status på ordresiden, om du ikke får noe resultat - kontakt oss på kundeservice@klokkegiganten.no

  • Jeg har ikke fått min kvittering/ordrebekreftelse
    Din ordrebekreftelse fungerer som din kvittering, og om du ikke har fått din ordrebekreftelse kan vi enkelt sende den til deg.Kontakt oss på kundeservice@klokkegiganten.no

  • Hvordan annullerer jeg min bestilling?
    Send en e-mail til kundeservice@klokkegiganten.no og oppgi ditt ordrenummer. Du kan kun annullere en ordre før den sendes fra vårt lager, om varen er sendt kan du lage en retur og returnere eller bytte til en annen vare.

  • Kan jeg få et sporingsnummer på min pakke?
    Om din pakke har et trackingnummer så sendes dette til deg i en mail som bekrefter avsendelsen av din pakke. Om bestillingen er liten sendes pakken som vanlig post/pakke og da finnes det ikke noe trackingnummer. Du kan se om du har sporingsnummer i vår søkefunksjon her. Om du har spørsmål, kontakt oss med ditt ordrenummer på kundeservice@klokkegiganten.no, så kan vi sjekke det for deg.

  • Jeg har ikke fått min Collector Faktura - linken til min faktura fungerer ikke
    Collector Faktura sendes kun elektronisk, sjekk om den kan ha havnet i søppelfolderen. Ellers kan du kontakte oss så vil vi sende deg en ny.

  • Kan jeg få min Collector Faktura på en annen mail?
    Ja, kontakt oss så ordner vi det.

  • Er min vare sendt?
    Varer sendes med Bring alle hverdager. Dersom du bestiller før klokken 11, sendes varen samme dag om den har 2-3 hverdager levering. Du får en bekreftelse når din vare er sendt, sjekk at du har oppgitt korrekt e-mail eller om mailen kan ha havnet i din søppelfolder. Du kan sjekke status på din vare på her.

  • Jeg har ikke fått min vare
    Du kan følge din vare på ordrestatus-siden. Om varen, til tross for at den er sendt, ikke er kommet frem kan du beregne disse faktorene:
    1. Har det gått mer enn en uke siden vi sendte varen?
    2. Har det vært helg/helligdager? Ved helger og høytider kan leveranser ta noe lengre tid.
    3. Står din adresse og navn tydelig på postkassen?
    4. Har du angitt korrekt adresse i din bestilling?
    5. Har ditt lokale postkontor fått noe post til deg?

    Om alt dette er sjekket, kontakt oss igjen så ser vi nærmere på saken og om det skal sendes en ny vare.


Bruksanvisning / manualer

  • Hvor kan jeg finne en norsk bruksanvisning til min klokke?
    Du kan finne bruksanvisninger og info på denne siden.


Frakt og leveranse

  • Hvor lang tid tar det før varen leveres?
    Leveringstiden varierer mellom 2-3 hverdager normalt. Dersom du bestiller før klokken 11, sendes varen samme dag om den har 2-3 hverdager levering, da dette er varer som finnes på lager. Varer sendes fra vårt lager på de fleste hverdager. Dersom du bestiller før klokken 11, sendes varen samme dag om den har 2-3 hverdager levering. Om du bor i Oslo området er frakttiden kortere enn dersom du bor andre steder i landet. Vi tar imidlertid forbehold om at forsinkelser kan forekomme dersom varen ikke er på lager når du foretar din bestilling. Varer med 5-10 hverdager leveringstid er på lager hos vår leverandør.

  • Hvor mye betaler jeg i frakt?
    Frakten er gratis, men det er mulig å betale ekstra så ordren din garantert blir sendt med sporing.

Betaling

  • Jeg får en feilmelding når jeg fyller inn min kortinformasjon!
    I de fleste tilfeller oppstår feilmeldinger på grunn av tilfeldige innstillinger på din data, eller fordi du bruker en gammel browser versjon. Prøv først og fremst å oppdatere Internet Explorer, eller den browseren du bruker, til den nyeste versjonen. Om dette ikke hjelper kan du kontakte oss på kundeservice@klokkegiganten.no - så skal vi forsøke å hjelpe deg gjennom prosessen. Du kan også velge å betale med bankoverførsel i stede for kortbetaling.

  • Koster det noe å betale med Collector Faktura?
    Nei, du betaler ingenting ekstra som kunde for å benytte deg av Collector faktura.


Retur eller Reklamasjon

  • Hvordan returnerer jeg min vare?
    Du følger henvisningen på angre- og bytterettssiden, der du fyller inn ditt ordrenummer, kundenummer (telefonnummer som ble oppgitt ved bestilling) samt anledningen for retur. Du får da et firesifret returnummer som kjennetegner din retursak, og får svar fra oss så fort vi har mottatt din vare. Som en ekstra service, kan vi tilby våre kunder full returrett i 365 dager, i motsetning til de 14 dagene man vanligvis har i samsvar med angrerettsloven.

  • Hvordan reklamerer jeg på en vare?
    Du følger henvisningen på reklamasjonssiden, der du beskriver grunnen for reklamasjonen. Du får beskjed av oss om din reklamasjonssak er godkjent eller ikke, så snart vi har mottatt og undersøkt din vare.

  • Hvor lang tid tar det før dere returnerer pengene for en vare jeg har sendt i retur?
    Det kan gå opp til 7 bankdager fra vi har mottatt din returpakke til pengene returneres til din konto. Som regel tar det 2-3 bankdager.

  • Min klokke var ødelagt ved levering, hva gjør jeg?
    Kontakt oss på kundeservice.

  • Selger dere armbånd/reservedeler?
    Vi selger noen armbånd til Suunto og Garmin, men ikke reservedeler. Se på www.chronograf.no for mer informasjon om Casios leverandører i Norge som kan ha reservedeler.


Produkter

  • Jeg trenger mer informasjon om et bestemt produkt!
    For å kunne gi deg den mest nøyaktige informasjonen om en vare ber vi deg sende en mail med produktnummeret til kundeservice@klokkegiganten.no.

  • Dere har ikke det jeg leter etter - kan dere skaffe det?
    Muligens. Send produktnummer og gjerne et bilde av varen til kundeservice@klokkegiganten.no så vender vi tilbake med svar så hurtig som mulig.


Min vare

  • Kan dere stille inn tiden på klokken før jeg får den?
    Nei, vi har ikke mulighet for å stille klokker før de sendes. Men, det følger alltid med en bruksanvisning og du er velkommen til å ringe eller skrive hvis du trenger assistanse.

  • Hvorfor oppdateres ikke tiden på min Wave Ceptor klokke?
    Det kan være fordi du bor i utkanten av det området som tidsoppdateringen dekker, og det tilfelle kan man ikke forvente at klokken oppdateres hver dag, men den oppdateres fremdeles av og til og holder en eksakt tid. Klokken oppdaterer ikke tiden konstant, det kan også være at klokken utelukkende oppdaterer om natten.

  • Kan jeg endre størrelsen på lenken/armbåndet selv?
    På klokker fra Casio Collection kan man endre størrelsen selv. Med de noe dyrere modellene kan kunden henvende seg til en urmaker og da eventuelt betale en mindre avgift for å endre størrelsen på lenken/armbåndet.

  • Hvor lang garanti har jeg på min klokke?
    Du har 2 års garanti fra innkjøpsdatoen og din ordrebekreftelse fungerer som kvittering. Har du mistet din ordrebekreftelse kan vi søke den opp elektronisk.

  • Hvor kan jeg finne en Norsk bruksanvisning til min klokke?
    Du kan finne bruksanvisninger og info på bruksanvisning siden.


Annet

  • Jeg har funnet klokken til en billigere pris på en annen side, kan dere matche prisen?
    Vi kan trolig matche prisen hvis det er fra en annen norsk side - men det avgjøres fra gang til gang. Send en mail til oss på kundeservice@klokkegiganten.no med en link til siden hvor klokken er billigere.
X

Motta våre nyhetsbrev

Register