Kjøpsvilkår på Klokkegiganten.no

Laster inn...

 

 

Betaling og fakturering

På Klokkegiganten.no kan du velge å betale med bankkort, Klarna Faktura eller Klarna Delbetaling.

Prisfeil
Hvis en pris er åpenlyst feil, og du rimelignok også burde ha oppdaget dette. Er vi ikke forpliktet til levere det aktuelle produkt til den feile pris.

Betaling med bankkort:
Når du betaler med bankkort vil alle opplysningene i forbindelse med kjøpet sendes krypterte. Det betyr at det bare er Klarna som vil ha tilgang til disse opplysningene. Klokkegiganten.no vil altså ikke kunne se dine kortopplysninger.

Når varen er på lager, belaster vi først beløpet fra ditt kort når varen sendes fra vårt lager. Om det dreier seg om en bestillingsvare, belaster vi beløpet som en sikkerhet før varen sendes.

Du kan betale med følgende kort i Nettbutikken:
- MasterCard
- Maestro
- Visa
- Visa Elektron

Kortbetalingen er gebyrfri.

Betaling med Klarna Faktura/Delbetale:
I samarbeid med Klarna, tilbyr vi faktura og delbetaling. Når du velger Klarna som betalingsmåte kan du få varene dine levert før du betaler. Du kan velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. Fakturaen forfaller i løpet av 14 dager.

Ved å legge inn ditt personnummer når du bestiller, vil Klarna gjøre en kredittvurderinger av deg for å velge om de kan tilby deg Faktura eller Delbetaling. Du kan lese mer om Klarna sin Personvernerklæring her. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.

Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Når du har fått fakturen kan du velge å delbetale opp til 24 måneder ved å betale minstebeløpet som er angitt på fakturaen. Ved delbetaling tilkommer det en rente på 22 prosent per år. Du kan lese mer om Klarna og deres tjenester her.

For å se fullstendige vilkår for Klarna Faktura/Delbetale se linkene nedenfor:
Alminnelige vilkår faktura og kontokreditt
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Tilbakebetaling:
Hvis du har betalt din Klarna faktura, men senere angrer på kjøpet, vil du få en email fra Klarna om tilbakebetaling. For å kunne få tilbakebetalt dette beløpet skal du sende verifisere dine kontoopplysninger til Klarna eller du kan ringe 21 01 89 917. Denne informasjonen lagres ikke i forbindelse med betalingen din. Du kan også besøke Klarna på www.klarna.com/no/

OBS: Ved kjøp med Klarna Faktura/Delbetaling er returretten 14 dager.

Sikkerhet ved betaling

Når du handler hos Klokkegiganten.no er du alltid sikret mot misbruk av dine kortopplysningene. Vi bruker en såkalt SSL-kryptering på betalingssiden, som betyr at din kortinformasjon overføres kryptert via en sikker forbindelse. SSL-krypteringen er per i dag det tryggeste alternativet når det gjelder kryptering av data, og brukes av alle større betalingsinstitusjoner.

Du kan se at den sikre forbindelsen er opprettet ved synligheten av en hengelås nederst på statuslinjen i nettleseren din, eller ved at adressefeltet hvor det normalt står 'http' endres til 'https'. Det er bare på selve siden hvor kortopplysningene tastes inn at du kan se hengelåsen og s´en. Overnevnte er juridiske krav og gjelder for alle nettbutikker du kan handle i. Sjekk derfor alltid disse 2 tegnene når du handler på nettet.


Vi benytter oss av Klarna sin betalingsløsning som er PCI sertifisert med VISA / MasterCard, hvilket betyr at 200 sikkerhetspunkter må oppfylles. Klarna sin betalingsløsning som fungerer akkurat som en kortterminal - tilknyttet en nettside som en virtuell betalingsterminal.

Les mer om hvordan vi arbeider med sikkerhet på Klokkegiganten.no

Frakt og levering

Her på Klokkegiganten.no får du gratis frakt når du bestiller for over 1000 kr, for ordrer under er den billigste fraktmetoden 49 kr.

Alle lagervarer som bestilles på hverdager innen kl. 15.00 sendes avsted samme dag, eller senest neste hverdag. Hurtigste leveringstid for den enkelte vare, fremgår hvis du klikker deg inn på selve varen. Ved selve bestillingen velger du selv fraktmetoden, da vi har en billig som tar lenger tid, og du kan betale litt for å få den hurtigere.

Hvis du bestiller varer som både er på lager og ikke på lager i én og samme bestilling, sender vi først bestillingen når alle varer er inne på lager. Varer som ikke er på lager vil i de fleste tilfeller kunne skaffes i løpet av 5-10 hverdager normalt.

Levering skjer med Posten, Bring og UPS. Vi leverer utelukkende til Norge.

Angre- og bytterett

Hvis du angrer på kjøpet ditt eller av andre årsaker ønsker å bytte en vare, gir vi deg 365 dagers returrett fra du har mottatt varen. Varen skal returneres i samme stand og mengde som da du mottok den hvis du skal ha varens fulle pris refundert. Du har selv ansvar for direkte utgifter i forbindelse med tilbakelevering av varen. Ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarlig, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Dersom du ønsker å heve kjøpet skal dette gjøres innen 365 dager fra du mottok varen. Hvis du ønsker å returnere en vare, bes du om å opprette en retursak på følgende side: www.klokkegiganten.no/contact/. Du kan også velge å benytte standardskjemaet og sende med retur. Den finner du nederst på denne siden og vedlagt med din vare. Er veldig viktig at pakken sendes tilbake til vår adresse, pakker som blir levert til andre service points får vi dessverre ikke hentet.

Reverie Norge
C/O Skullerud Park
Olaf Helsets vei 5
0694 Oslo

Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og den måten den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måte som hvis du skulle prøve den i en fysisk butikk.

Hvis varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, vil den bli betraktet som brukt som betyr at du ved avbestilling av kjøpet kun får en del eller ingenting av kjøpesummen i retur, avhengig av varens handelsmessige verdi.

For å motta hele kjøpesummen i retur må du altså gjøre det samme som man kan i en fysisk butikk. Du kan prøve varen, men ikke ta den videre i bruk.

Nektes det mottakelse av en bestilt vare, eller at man ikke henter den i løpet av hentefristen (normalt 2 uker) vil den automatisk bli sendt i retur til oss. Vi vil da kreve en returavgift på opptill 350 kr for dekking av våre utgifter. Det samme gjelder om den opplyste adresse på ordren er feil, og at dette resulterer i at varen sendes i retur til oss.

Hvis du benytter din angrerett refunderer vi alle betalinger fra deg, dog ikke ekstra omkostninger for frakt knyttet til det returnerte produktet. Dersom du kun velger å returnere din vare, betaler du selv for omkostningene i forbindelse med dette.Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varen i retur med mindre du har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert varen. Av sikkerhetsmessige årsaker tilbakebetales beløpet til samme betalingskort/konto som vi mottok betalingen fra.

Spesielt for klokker:
Retten til refundering av varens fulle pris faller bort i det øyeblikk det tas ledd av en klokke. Retten faller også bort hvis original emballasje/eske som medfølger klokken er skadet eller mangler.

Reklamasjonsrett og garanti

Du har 2 års reklamasjonsrett fra mottakelsen av din vare. Det betyr at du som kunde kan få varen reparert, byttet, få pengene tilbake eller avslag i pris, avhengig av den konkrete situasjonen. Dette krever selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget. Det er en forutsetning at skaden/feilen ikke er forårsaket av feil bruk av produktet eller annen skade.

Du skal reklamere innenfor rimelig tid etter at du har oppdaget mangel ved varen. Hvis du reklamerer innenfor to måneder etter at mangelen er oppdaget vil reklamasjonen alltid være gyldig. Er reklamasjonen berettiget refunderer vi fraktomkostninger, dog ikke ekstra omkostninger som følge av egne valg om annen leveringsform enn den billigste leveringsformen som tilbys av Posten eller MyPack.

Hvis reklamasjonen ikke er berettiget vil det bli oppkrevd et administrasjonsgebyr på opptill 400 kr.

Hvis du ønsker å reklamere for en vare, bes du om å gå til www.klokkegiganten.no/garanti hvor du kan lese nærmere om hvordan du kan reklamere.

Varen kan sendes til (vi anbefaler at du benytter deg av linken ovenfor):
Reverie Norge
C/O Skullerud Park
Olaf Helsets vei 5
0694 Oslo

Bemerk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. postoppkrav eller til service points

Husk at varer alltid skal sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og husk også å få en kvittering for forsendelsen slik at vi kan tilbakebetale dine fraktomkostninger svarende til vår billigste leveringsform. Dette gjelder dersom du ikke velger å benytte vår returetikett til å returnere varen.

Personvern hos Klokkegiganten & Cookie policy

Privacy Policy

We are very delighted that you have shown interest in our enterprise. Data protection is of a particularly high priority for the management of Reverie ApS. The use of the Internet pages of Reverie ApS is possible without any indication of personal data; however, if a data subject wants to use special enterprise services via our website, processing of personal data could become necessary. If the processing of personal data is necessary and there is no statutory basis for such processing, we generally obtain consent from the data subject.

The processing of personal data, such as the name, address, e-mail address, or telephone number of a data subject shall always be in line with the General Data Protection Regulation (GDPR), and in accordance with the country-specific data protection regulations applicable to Reverie ApS. By means of this data protection declaration, our enterprise would like to inform the general public of the nature, scope, and purpose of the personal data we collect, use and process. Furthermore, data subjects are informed, by means of this data protection declaration, of the rights to which they are entitled.

As the controller, Reverie ApS has implemented numerous technical and organizational measures to ensure the most complete protection of personal data processed through this website. However, Internet-based data transmissions may in principle have security gaps, so absolute protection may not be guaranteed. For this reason, every data subject is free to transfer personal data to us via alternative means, e.g. by telephone.

1. Definitions

The data protection declaration of Reverie ApS is based on the terms used by the European legislator for the adoption of the General Data Protection Regulation (GDPR). Our data protection declaration should be legible and understandable for the general public, as well as our customers and business partners. To ensure this, we would like to first explain the terminology used.

In this data protection declaration, we use, inter alia, the following terms:

a) Personal data

Personal data means any information relating to an identified or identifiable natural person (“data subject”). An identifiable natural person is one who can be identified, directly or indirectly, in particular by reference to an identifier such as a name, an identification number, location data, an online identifier or to one or more factors specific to the physical, physiological, genetic, mental, economic, cultural or social identity of that natural person.

b) Data subject

Data subject is any identified or identifiable natural person, whose personal data is processed by the controller responsible for the processing.

c) Processing

Processing is any operation or set of operations which is performed on personal data or on sets of personal data, whether or not by automated means, such as collection, recording, organisation, structuring, storage, adaptation or alteration, retrieval, consultation, use, disclosure by transmission, dissemination or otherwise making available, alignment or combination, restriction, erasure or destruction.

d) Restriction of processing

Restriction of processing is the marking of stored personal data with t